Subject: FW: Tartu maakond, Tartu linn, Rõhu küla Õunaaia tee 5 sideühenduse möödaehitus
From: "Peeter Uibo" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 23 Aug 2024 11:01:47 +0300

Registreerimiseks mulle

From: Haiti Jürmann <[email-masked]>
Sent: Friday, August 16, 2024 12:47 PM
To: Peeter Uibo <[email-masked]>; Tiit Harjak
<[email-masked]>
Cc: [email-masked]; [email-masked]; 'Rainer Banhard'
<[email-masked]>
Subject: Tartu maakond, Tartu linn, Rõhu küla Õunaaia tee 5 sideühenduse
möödaehitus

Tere kõigile

Kõigepealt tahan kiita Tiitu ja Peetrit suurepärase koostöö eest. Tänu
teile sai Maaülikool omale kiiresti töötava sidetrassi.

Kuid siiski on mure. Nimelt on juhtunud selline asi, et Maaülikool on
andnud meie teadmata ehitajale ehitamiseks väga esialgse sidetrassi
joonise. Selle mille me koostame lähteülesande juurde, et veenduda
kliendist ja tema soovidest õigesti arusaamisest. Peetri laualt on see
esialgne joonis läbi käinud, aga antud lahendust muudeti meie poolt
projekteerimise käigus vastavalt Peetri nägemustele ja soovidele. Nagu
tavaline protseduur ikka käib.

Maaülikool on saanud meie käest lõplikult kooskõlastatud projekti. Kas ja
millal see ehitajale edasi läks on meile teadmata. Tänaseks on selgunud,
et just see kõige esialgsem joon on jõudnud ehitaja lauale ning ehitaja
(Est Networks OÜ) on võtnud ka selle väga esialgse joonise ehitamiseks
aluseks. Miks?

Täna oleme situatsioonis, kus olemas on kooskõlastatud projekt. Antud
projekti järgi on seatud Transpordiameti maale ka servituut (14.08.24).
Aga ehitatud on sidetrass väga esialgse joone järgi. Seega on tegemist
tegelikult möödaehitusega. (minu jaoks on küsimus, kuidas sai üldse
ehitaja ehitada ilma lubadeta. Kahtlen kas ka TRAM’i maal töötamiseks on
väljastatud kaeveluba)

Peeter ja Tiit. Kas saate võtta seisukoha kuidas edasi?

1.	Kooskõlastatud projekti järgi on vaja teostada ümberehitus.
2.	Transpordiamet on siiski nõus valesti paigaldatud sidetrassiga ja
tuleb teha projekti ümberkooskõlastamine ja ümberseadustamine.

Ise ma ei kiida viimast varianti heaks, sest projekt koostatakse alati
koostöös TRAM’i inimestega. Mistahes projektlahenduste koos välja
töötamine on oluline ja tähtis. Ma ei näe ühtegi põhjust miks
projekteerija ja TRAM’i inimestega koostöös loodud lahendusi saaks praegu
või ka tulevikus ignoreerida. Ainus võimalus praeguse situatsiooni puhul
oleks see, et ümber ehitamine tekitab rohkem kahju kui antud trassi
lubamine sinna, kuhu on see juba paigaldatud. Aga see on maaomaniku, ehk
TRAM’i öelda.

Lisasin manusesse ka pildi, kus punasega on kujutatud ehitatud ja
rohelisega projekteeritud sidetrass.

Väga ebameeldiv igatahes.

Aitähh kaasa mõtlemast.

Haiti Jürmann

Eestvedaja

Tel +372 520 9235

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee